Pompy cały czas pracują. Komentarz z firmy KSB Polska Sp. z o.o.
Wszyscy korzystają z wody czy energii elektrycznej, a zapotrzebowanie na oba dobra ciągle rośnie. Pompy będą więc nadal pracować i to stanowi jeden ze stałych elementów krajobrazu w branży pompowej po lockdownie. Wprawdzie niektóre przedsiębiorstwa tymczasowo wstrzymały pewne projekty, jednakże rynek powszechnie oczekuje ich wznowienia.
Popyt nadal rośnie w strategicznych dla funkcjonowania kraju obszarach produkcyjnych. Ponadto na początku pandemii obserwowaliśmy również wzmożone zainteresowanie naszą ofertą produktową wśród przedsiębiorstw gotowych przekształcić swoje linie produkcyjne w celu zwiększenia dostaw towarów przeznaczonych do walki z Covid-19, takich jak np. płyny do dezynfekcji. Obserwowany gwałtowny rozwój branży farmaceutycznej i produktów higienicznych to również potencjał do wzrostu sprzedaży pomp wykorzystywanych w tych sektorach gospodarki. Dla nich KSB ma do zaoferowania serię pomp Vita, spełniającą najwyższe wymagania higieniczne, przewidziane dla procesów sterylnych.
COVID-19 a rozwiązania cyfrowe
Na szczególne podkreślenie zasługuje również wzrost znaczenia nowoczesnych technologii. Wraz z nałożonymi przez władze państwowe obostrzeniami sanitarnymi związanymi z szybkim rozprzestrzenianiem się koronawirusa, personel przebywający na terenie przedsiębiorstw i zakładów pracy został mocno okrojony. W takiej sytuacji – szczególnie w kluczowych dla funkcjonowania państwa gałęziach przemysłu, elektrowniach, wodociągach czy oczyszczalniach ścieków, których praca musi pozostać niezakłócona – na pierwszy plan wysuwają się rozwiązania cyfrowe, które umożliwiają kompleksowe monitorowanie stanu urządzeń z dowolnego miejsca. KSB ma wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu narzędzi dla Przemysłu 4.0 i oferuje całą gamę inteligentnych produktów i usług (IoT) zaprojektowanych w celu zwiększenia wydajności zespołów pomp. Jednym z nich jest KSB Guard, który pozwala śledzić działanie i stan pomp z dowolnego miejsca i w każdej chwili. Cyfrowe przetwarzanie danych pomaga zoptymalizować działania serwisowe, zredukować przestoje i znacząco podnieść sprawność całego systemu pompowego.
Praca w systemie zdalnym
Od samego początku z uwagą śledzimy oficjalne komunikaty władz państwowych, agend rządowych oraz WHO i w oparciu o zawarte w nich aktualne zasady i ograniczenia w postępowaniu na bieżąco dostosowujemy nasze procedury i instrukcje tak, aby zapewnić pracownikom maksymalny poziom bezpieczeństwa. Już 13 marca zarząd spółki, mając na uwadze ograniczenia związane z wymogami dystansu społecznego oraz presję, której podlegali nasi pracownicy w związku z zamknięciem szkół i przedszkoli, podjął decyzję o skierowaniu wszystkich, którzy mogą pracować z domu do pracy w systemie zdalnym. Sprawne skonfigurowanie domowych biur było możliwe dzięki powszechnemu w nasze firmie wykorzystywaniu wideokonferencji i systemów opartych na chmurze.
Ze względu na specyfikę wykonywanej pracy oraz konieczność pozostawania w gotowości do służenia wsparciem naszym klientom Centra Serwisowe KSB SupremeServ pozostały w pełni obsadzone. Jednocześnie traktujemy zdrowie naszych pracowników jako najwyższą wartość, dlatego wprowadziliśmy dyżury oraz wyodrębniliśmy zespoły mobilne, których członkowie nie mają styczności z pracownikami obsługującymi warsztaty. W ten sposób ewentualny kontakt z osobą zakażoną nie naraża całej załogi.
Zgodnie z wytycznymi
W KSB Polska zawsze poważnie podchodzimy do kwestii BHP oraz wytycznych i zaleceń PIP oraz sanepidu. W dobie Covid-19 kładziemy szczególny nacisk na używanie środków ochrony indywidualnej (rękawice nitrylowe, płyny do dezynfekcji, maseczki o właściwym stopniu ochrony, przyłbice i kombinezony ochronne), zachowanie bezpiecznej odległości i eliminację niepotrzebnych interakcji z osobami z zewnątrz. Konsekwentnie dbamy też o higienę miejsca pracy i części wspólnych. Przy każdym wejściu do naszych obiektów zamontowaliśmy stacje dezynfekujące, a także jesteśmy w trakcie instalacji systemu automatycznego pomiaru temperatury ciała w siedzibie firmy. Dzięki temu, że większość pracowników działa zdalnie, byliśmy w stanie tym, którzy pozostali na miejscu zapewnić pracę w odległościach większych niż rekomendowane 1,5m. Zgodnie z wytycznymi w częściach wspólnych może przebywać – przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego dystansu – max. 2 osoby. Staramy się nie zamykać drzwi, aby nie dotykać klamek. Ograniczamy wizyty na terenie firmy oraz podróże służbowe do tych absolutnie niezbędnych.
Naszym priorytetem jest to, aby nasi klienci i partnerzy biznesowi nie odczuli niedogodności wynikających z zaistniałej sytuacji, dlatego obok naszych trzech Centrów Serwisowych KSB SupremeServ w Broniszach, Przyszowicach i Lesznie również nasz Magazyn Centralny pozostaje otwarty w pełnym wymiarze godzin i działa bez opóźnień. Obok wdrożenia dodatkowych środków ostrożności podczas załadunku i rozładunku wydzieliliśmy w nim tzw. strefę przejściową dla dostarczanych towarów, które przechodzą w niej 24h kwarantannę.
***
Szkolenia i zaawansowane wsparcie merytoryczne użytkowników produktów KSB są integralną częścią naszych relacji z klientami, stąd inicjatywa organizacji cyklu bezpłatnych webinarów nt. ogólnej technologii pomp a także sesji edukacyjnych poświęconych konkretnym produktom. Już we wrześniu startujemy z kolejnym pasmem seminariów internetowych i wszystkich zainteresowanych udziałem zapraszamy do regularnego śledzenia naszej strony internetowej ksb.pl oraz profilu firmy KSB Polska na LinkedIn.
Komentarze